Ik ga het echt doen!!!

6 februari 2019 - Schiphol, Nederland

Eindelijk is het dan zover!! Al is het uiteindelijk best wel snel gegaan. Deze reis heb ik in juni bedacht en nu zit ik, as we speak, op Schiphol te wachten op het boarden van mijn vlucht. 😊 Maar daar is een lang verhaal aan vooraf gegaan.

Nee, daar ga ik jullie niet mee lastig vallen, zit niemand op te wachten. Maar de korte versie is dat ik nooit echt alleen, alleen op reis ben gegaan. Niet omdat ik dat niet wilde, leek me altijd al heerlijk. Lekker weg, niet hoeven te wachten op iemand die mee wilde, geen overleg over waar de reis heen gaat, geen rekening houden met iemand op reis, alleen maar doen en laten wat ik wilde. Maar daarin vond ik ook 100 redenen om niet alleen te gaan: wat als het niet leuk is alleen? Wat als er iets mis gaat onderweg? Wie ga ik in zijn of haar arm knijpen als ik iets geweldigs zie onderweg?? (Het schijnt raar te zijn om dat bij een willekeurig iemand te doen die naast je staat…)

Hoe dan ook, als je niet gaat kan er niets niet leuk zijn, niets misgaan en niet de verkeerde geknepen worden. Maar dan kan er ook niets geweldigs gebeuren. Kan ik niet ontdekken hoe ontzettend leuk ik zelf ben (nou, vooruit, dat weet ik al wel 😊) En kon ik er niet achter wat er gebeurd als je een wildvreemde in zijn arm knijpt. Dus, hier zit ik nu. Met een wijntje en uitzocht op een vliegtuig dat de andere kant op gaat. En weet je, eigenlijk heb ik het nu best wel naar mijn zin! Het kleine beetje vocht bij mijn ogen toen mijn lieve buufje me een laatste knuffel gaf voor de vertrekhal zijn weg en het grote avontuur is begonnen! Ik heb er zin in!!!

En omdat ik, ik niet zou zijn als ik geen poging zou ondernemen om iedereen strontjaloers te maken, mogen jullie allemaal meegenieten van mijn ervaringen, mooie foto’s en okee okee, ook de domme of minder leuke acties zal ik vermelden. Disclaimer voor opa en oma: er zit een vertraging van enige tijd op, mocht ik van tevoren weten dat ik iets potentieel doms ga doen dan vermeld ik dat pas nadat ik het overleefd heb. :D

Tot in Kuala Lumpur!!!

Liefs Titia

1. Ina:
    6 februari 2019
    Leuk Tiets dat je ons op deze manier laat meeleven/-reizen!
  2. Anneke:
    Yeah! Topper! En stiekem een klein beetje jaloers😉
    Veel plezier lieve zus en vooral veel knijpmomentjes creëren (klein zusterlijk advies: doe eerst een vlugge inschatting van humeur en reactiesnelheid van de persoon naast je, voordat je knijpt😇)
    Xxx
  3. Mathilde:
    6 februari 2019
    Nice one!!! Een prachtige reis gewenst en ik lees vanuit het buiige en koude Nederland graag mee met je warme avonturen!