Brisbane

31 maart 2019 - Brisbane Airport, Australië

Weer terug in de stad.
Dat was best even wennen na al die heerlijke kleine gehuchtjes aan de kust. Opeens weer grote vierbaanswegen die dwars door de stad kruisen, overal geluiden en hoge gebouwen en donkere wolken. Al zullen die laatste niet per se door de stad zijn veroorzaakt. Toch was ook dit wel weer leuk. Heb me bijna een hele dag vermaakt in West End, een Boho-stijl wijkje in Brisbane vol met koffiezaakjes, boetiekjes en boekenwinkels. Was de bedoeling om er een ochtendje rond te neuzen, maar opeens was het al half 5. Toen verder gewandeld naar Southpark. Een andere wijk waar het vooral op de ontspanning is gericht. Een groot aangelegd park, met een gratis stadszwembad en talloze terrasjes in en om het park. Mooie rustige plek middenin de stad. De binnenstad zelf stelt niet zoveel voor en als je niet per se iets nodig hebt, heb je ook niet echt een reden om daar te zijn. De iets verderop gelegen botanische tuin is dan wel weer een leuk plekje in de stad, alleen wat minder als het regent.

De tweede dag ben ik naar de koala opvang Lone Pine gegaan. Als ik eerlijk ben: het is een trieste bedoening daar. Veel koala’s in kleine lelijke hokken. Nu hebben ze ook niet heel veel nodig omdat ze toch 20 uur van de 24 slapen, maar toch. Het park zag er vooral als een betontuin uit. Ook de kangaroe’s (het is een koala opvang, maar om de een of andere reden zitten er ook heel veel andere Australische dieren) hadden het niet heel breed. Ze zaten met tientallen kangaroe’s op een groot grasveld wat op veel plekken niet meer dan een zandbak leek te zijn geworden. Maar goed, kennelijk doen ze wel goed werk en worden er vele koala’s en kangaroe’s opgevangen die tijdelijk of permanent niet meer terug de natuur in kunnen. En je kunt er met een koala op de foto, ook met slangen trouwens, maar dat heb ik maar even aan me voorbij laten gaan. Eén keer zo’n Australische glibber om mijn nek was meer dan genoeg 😊
’s Avonds heb ik me weer prima vermaakt in Southbank met een biertje en pizza en een Australische jongen die ik was tegengekomen. (Geen zorgen, vooralsnog denk ik dat ik dinsdag gewoon in het vliegtuig terug naar Nederland stap 😉) Prima dagje en voorbij gevlogen!

Gisteren kwam Suzanne (van de GOR roadtrip en Tasmanië) in Brisbane aan en hebben we nog anderhalve dag samen opgetrokken en bijgekletst. Ook weer een prima dagje. En toen zaten mijn dagen in Brisbane er gewoon alweer op! Ik had me van tevoren afgevraagd hoe ik die dagen daar door moest komen want veel leek er niet te doen, maar nu zou ik er best nog wat langer willen blijven. Het is een stad met alles wat je nodig kunt hebben, maar het voelt niet als een stad, meer een dorp. Lang niet zo druk als Melbourne of zakelijk als Sydney. Een fijne ontspannen stad met een goede vibe. En een perfecte ligging tussen de Gold Coast en de Sunshine Coast, kan me zomaar voorstellen dat ik hier nog weer eens naar terugga.

Maar nu eerst terug naar Perth. Morgen nog 1 dag bij Frank en Eefje en dan op naar het (hopelijk) zonnige Nederland. Tot daar allemaal!! 👋🏽👋🏽

1. Marian:
    31 maart 2019
    Je laatste verslag van je vakantie.Ik heb ervan genoten. Je prachtige foto's en dan zijn je twee maanden maar zo weer voorbij.Het is hier nu 9:00 uur prachtig weer maar 9 graden ,dat is straks wel even wennen .We gaan de goede kant op.Je ziet er goed uit en je hebt een lekker kleurtje. Geniet nog even van je dag bij Frank en Eefje en een goede reis terug.Liefs en tot horens in Nederland. Eerst maar even bijkomen.😘😘
  2. Mathilde:
    31 maart 2019
    ah, bijna terug. Leuk te zien dat die laatste weken ook weer zoveel moois met zich gebracht hebben. Enne, die Australische jongen zou je altijd nog in je bagage kunnen stoppen natuurlijk :)..... xxx en goede reis overmorgen
  3. Anneke:
    31 maart 2019
    En toen zat het er weer (bijna) op.... Je hebt in elk geval een prachtig avontuur gehad! Doe Eefje en Frank de groetjes morgen en we spreken elkaar gauw! 😘😘😘
  4. Ina:
    31 maart 2019
    Zonnig is het hier, maar geen blote armen weer! Goede vlucht weer terug 💋💋